Detailní popis

Americký sportovní hornoplošník vyráběný od roku 1949 byl modernizovaným provedením legendárního předválečného modelu J-3. Na první pohled se odlišoval motorem (dle verze s až dvojnásobným výkonem) pečlivě kapotovaným pod novým motorovým krytem a vztlakovými klapkami. Během 40 let výroby bylo postaveno přes 9 000 Super Cubů, z nichž značná část létá dodnes.

Našeho nového Pipera – pro změnu v elegantním šedo–bílém zbarvení - z takřka nezničitelného pěnového EPO na obloze díky rozpětí 1700 mm určitě nepřehlédnete. Velké rozměry, atraktivní vzhled, příjemné letové vlastnosti, kolový podvozek i sada plováků - prostě ideální rekreační model pro každého pokročilejšího pilota...

Trup modelu z pěnového EPO je dodáván s namontovaným střídavým motorem s rotačním pláštěm C3541-750, s osazeným 45A střídavým regulátorem, předprogramovaným tříosým gyroskopickým stabilizátorem Reflex a servy směrovky a výškovky. Ve horní části přídě se nachází prostor pro akumulátory snadno přístupný díky odnímatelnému krytu. Pro Pipera budete potřebovat LiPo čtyřčlánky 2200-2600 mAh se zatížitelností 35C.

Ocasní plochy z EPO se upevňují k trupu pomocí šroubů. Serva směrovky a výškovky jsou uložena na bocích v ocasní části trupu.

Křídlo rovněž z pěnového EPO s modifikovaným profilem Clark-Y je dvoudílné, spojované trubkovou uhlíkovou spojkou. K trupu se obě poloviny upevňují vpředu a vzadu 2 šrouby. Křidélka i klapky jsou ovládány vždy dvěma servy uloženými v křídle s krátkými přímými drátovými táhly.

Dvoukolový podvozek s ovládanou ostruhou je drátový, s maketovými kryty a odpružený pružinami. Ovládána jsou křidélka, klapky, směrovka (se spřaženou ostruhou), výškovka a otáčky motoru. Kola jsou obří balonová, ideální pro létání v tundře a jiné divočině.

Plováky jsou z pěnového EPO s drátovými vzpěrami; levý plovák je opatřen vodním kormidlem, které ovládá zvláštní servo uložené uvnitř. Při pojíždění, vzletu i přistání na vodě je opravdu oceníte!

K ovládání modelu budete potřebovat přinejmenším šestikanálovou RC soupravu. Vestavěný tříosý gyroskopický stabilizátor Reflex může pracovat s kteroukoliv běžnou RC soupravou s klasickým přijímačem i s přijímačem s S.BUS sériovým výstupem a jej pro model předprogramován „na míru“ již z výroby. Disponuje třemi provozními režimy - stabilizace vypnuta, stabilizovaný/začátečnický režim (po vrácení ovladačů na vysílači do středu se model srovná do vodorovného letu) a optimalizovaný režim, kde gyro eliminuje vnější vlivy, jako jsou poryvy větru. Více o Reflexu viz https://www.youtube.com/watch?v=JcvRMr9XfAU.

Super Cub je určen pro pokročilejší modeláře. Model, jakožto polomaketa sportovního "bednovitého" hornoplošníku, vás seznámí s některými vlastnostmi, které jsou pro podobné stroje typické - bude po vás požadováno správné koordinované ovládání modelu směrovkou, křidélky i výškovkou. Tuto zkušenost "jako když najdete" nejpozději hned poté, co se pustíte do létání se svým prvním akrobatickým modelem nebo větší (polo)maketou jakéhokoliv druhu. Hezky si zvykejte, že knyply na vysílači nejsou pro ozdobu, ale na to, aby se správným způsobem a ve správnou chvíli používaly. Je to od nás kruté, ale později nám za to budete vděční. Jeho doménou je samozřejmě klidné poletování, které dá vám i kolegům na letišti dost času na vychutnání legendární "piperovské" tvary, ale po menším "rozjetí" spolehlivě zvládá přemet, souvratové zatáčky a sudový výkrut. Prostě sportovní hornoplošník, jak má být!

ARF set obsahuje: hotový model se střídavým motorem, dvoulistou vrtulí, regulátorem otáček a 6 servy, tříosý gyroskopický stabilizátor Reflex, sadu kolového podvozku, sadu plováků se vzpěrami, sadu drobného příslušenství a návod.



Upozornění

Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů

Rozpětí [mm]1700
Délka [mm]1136
Hmotnost [g]2100
Plocha křídla [dm2]42
Ovládané funkceS,V,K,M,F
Náročnost stavbyS1
Náročnost pilotážeP2

Pohon a RC vybavení:

Motor*C3541-KV750
Regulátor*střídavý 45A
Vrtule*12x7,5"
AkumulátorFOXY 14,8 V 2600 mAh
Serva*7x mikro 17g (z toho 1x vodní kormidlo v plováku)
RC soupravamin. 5 kanálů
*) Součást ARF setu

Příslušenství

Náhradní díly

TOP

Motor 3541 KV750- PA -18 Super Cub 1700

dostupné
Kód: 4ST18072-S01

TOP

Unašeč motoru 3541 - PA-18 Super Cub, PC-21

na dotaz
Kód: 4ST18072-S09

TOP

Plováky - PA-18 Super Cub

dostupné
Kód: 4ST18072-S10

TOP

Vzpěry křídel - PA-18 Super Cub

na dotaz
Kód: 4ST18072-S11

TOP

PA-18 Super Cub 1700 - Vrtulový kužel

dostupné
Kód: 4ST18072-S02

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Přečíst si víc. Další informace